Betere ov-bereikbaarheid van Leidschendam-Zuid door de verbetering van de halte Leidschendam-Voorburg van de Randstadrail aan de andere kant van de Vliet (zuidoost zijde)
Speerpunt
Wat hebben we daarvoor gedaan?
Speerpunt
De raad is in de zomer geïnformeerd over de analyses en mogelijke maatregelen om de verbetering van de halte en halteomgeving van de Randstadrail halte Leidschendam-Voorburg te verbeteren. In het najaar zijn de voorbereidingen voor vervolgonderzoek en uitwerking gestart. |
---|
Speerpunt
Voor de Velostrada is een concept Definitief Ontwerp opgesteld voor het deel tussen de Pompe van Meerdervoortstraat en Station Den Haag Laan van NOI. Voor het deel Nicolaas Beetslaan is een reservering opgenomen in de Reserve Mobiliteit en is een subsidie aanmelding gedaan bij de MRDH, zodat de planvorming kan starten. De voorbereiding van de route Den Haag – Pijnacker via de Nieuwe Tolbrug heeft opnieuw vertraging opgelopen, omdat besloten is extra varianten te verkennen. In 2024 zijn in regionaal verband vijf varianten verkend voor een betere fietsoversteek over de Vliet. |
---|
Speerpunt
Er is gewerkt aan het opstellen van het Definitief Ontwerp van de weg, met input vanuit de Adviesraad, Klankbordgroep en inwoners. Het project heeft vertraging opgelopen, onder andere vanwege het uitlopen van het vervangen van middenspanningskabels door Stedin en uitbreiding van de scope van het project met rioleringswerkzaamheden. |
---|
Speerpunt
De gemeenteraad heeft het Voorlopig Ontwerp voor de herinrichting van de Veursestraatweg met het uitvoeringskrediet vastgesteld. Op basis daarvan is een start gemaakt met de uitwerking. |
---|
Er zijn geen resultaten gevonden.