We maken het voor inwoners makkelijker om digitaal zaken te doen met de gemeente rondom Belastingen
Speerpunt
Wat hebben we daarvoor gedaan?
Speerpunt
We hebben alle voorbereidingen afgerond en het contract met de leverancier gesloten. Door vertraging in het proces van aanbesteden is de implementatie van het systeem vertraagd. Dit staat nu gepland voor Q2-2025. |
---|
Speerpunt
Om onze inwoners organisaties nog beter van dienst te kunnen zijn hebben we in 2024 een start gemaakt met het integrale klantbeeld. Hiervoor hebben we het klant contact systeem vervangen en hebben we contact momenten en terugbelverzoeken toegevoegd aan het klantbeeld. We realiseren een ingang tot deze informatie voor zowel de LV medewerkers als voor onze klanten met aandacht voor de privacy. Het compleet maken van het klantbeeld loopt nog door in 2025 en 2026. |
---|
Speerpunt
In 2023 en 2024 zijn bijna 300 mensen binnen de gemeente getraind om duidelijker te schrijven. Ook nieuwe medewerkers worden nog steeds binnen hun inwerkprogramma getraind op schrijfstijlen. |
---|
Speerpunt
We hebben het initiatieven proces verder uitgerold en een eerste evaluatie gehouden. Daarnaast hebben we het team versterkt en de tooling (CLO) verder ingericht. Dit zal ook in 2025 nog inzet vragen. Het lukt ons in toenemende mate om binnen de nieuwe termijnen te blijven. De aanvragen, voornamelijk grote projecten, die nog onder de oude wet zijn ingediend hebben in 2024 extra tijd gevraagd. De omgevingswet vraagt aan de gemeente om niet alleen te toetsen, maar ook te adviseren. Dit leidt tot meer telefonisch contact. We hebben hiervoor een aparte functie ingericht. Daarnaast hebben we een spreekuur om mensen te helpen met vragen over vergunningen. |
---|
Er zijn geen resultaten gevonden.